Jak zaručeně zvýšit čtenost textu aneb Háček a veřejné toalety

OvceŘíkám to vždycky – na detailu záleží.

Člověk by nevěřil, jak může potěšit taková maličkost jako háček. U čárky to asi nikoho nepřekvapí, ta může zachránit i život:

Popravit, nelze udělit milost!
Popravit nelze, udělit milost!

Ale háček?

Věřte nevěřte, i háček dokáže divy.

Ten, který mám na mysli, bývá (nebo spíš nebývá) na vnitřní straně dveří dámských toalet.

Omlouvám se za to méně elegantní téma, ale já opravdu vždycky blahořečím každému majiteli restaurace nebo provozovateli veřejných toalet, kterého napadne na dveře háčky dát, takže pak nemusím držet tašku v zubech, abych zabránila jejímu styku s podlahou (patrně obsese vypěstovaná maminčiným naléháním, abych hlavně nikdy nechodila na záchod ve vlaku).

Jakmile do nějaké kabinky vstoupím, první, co hledám, je právě háček. A když tam je, potěším mě, i když ho třeba zrovna nepotřebuji. Mám prostě radost, že někoho napadlo ho tam dát.

A jak to souvisí s čteností textů? Jednoduše. I tady záleží na detailu. Třeba na fotce, která vzbudí zvědavost a přiměje návštěvníky na odkaz kliknout, aby zjistili, jak, proboha, ta ovce souvisí s psaním a toaletami!

Anebo titulek. To už ale vlastně není detail, nicméně o čtenosti či nečtenosti textu rozhoduje zcela zásadně a v rámci něho pak už zase záleží na každém detailu. Tak například slovo „jak“ na začátku titulku dává příslib, že čtenář bez námahy získá nějaký zaručený recept, čemuž velká spousta lidí nedokáže odolat. V kombinaci s magickým slůvkem „zaručeně“ je úspěch skoro na dosah. Pak už stačí jen přidat dostatečně atraktivní předmět a můžete se začít kochat počtem přístupů.

Nevýhodou této zaručené metody je, že naprostá většina čtenářů brzy zjistí, že naletěli, článek nesplňuje jejich očekávání a napříště budou u vašich textů obezřetnější nebo se jim raději rovnou vyhnou.

Takže dobrá rada na závěr – nepodceňujte detaily a ať už se živíte psaním nebo provozujete bar, dobře si rozmyslete, kam dáte čárku nebo háček a jestli získání jednorázových čtenářů za každou cenu opravdu stojí za to.

A budete-li se o tom s někým radit, chtějte odpověď raději písemně, předejdete zbytečným nedorozuměním:

 

Potěšit čtenáře, ne podvést.
Potěšit čtenáře ne, podvést.

 

Jak zaručeně zvýšit čtenost textu aneb Háček a veřejné toalety
Tagged on: